Державні нормативи вибору пакувальних матеріалів та правила пакування готової продукції в Україні (частина 1)

Мабуть, ні для кого сьогодні в Україні не секрет, що безліч операцій з пакування та транспортування товарів та вантажів в Україні здійснюється вкрай неякісно. Часто вантажі доїжджають з пункту А пункт Б у огидному стані, повністю або частково втративши товарний вигляд. Найчастіше споживачі виною всьому вважають упаковку – споживчу чи транспортну покупцям неважливо. Головне – швидко визначити винного, таким чином, для себе закрити питання. Проте чи правильний такий підхід насправді? Можливо, причина проблеми трохи складніша? І як уникнути всіх цих проблем із упаковкою, транспортуванням, зберіганням та продажем товарів та вантажів? Можливо, є якісь офіційні рекомендації чи посібники від фахівців про те, як уникнути таких проблем? Всі ці питання на сьогоднішній день неймовірно актуальні для представників різних галузей і сфер промисловості, торгівлі та сфери послуг. Адже погодьтеся, упаковкою в Україні користуються все та повсюдно. Тому в рамках цієї статті ми хотіли б детально розібрати, як правильно вибирати пакувальні матеріали у тій чи іншій ситуації. І зробити це хочемо на прикладі вибору упаковки для готової продукції, оскільки зрештою будь-які товари чи вантажі спочатку випускаються підприємствами як готова продукція та упаковуються саме за цими правилами. Ну, а допоможе нам у цьому, зрозуміло, асортимент пакувальних матеріалів інтернет-магазину «Пак Юа» , оскільки тут можна вибрати та купити всі види упаковки, необхідної для успішного здійснення будь-яких товаротранспортних операцій. Отже, почнемо.

[an error occurred while processing the directive]

Перейти до розділу контакти До каталогу Купити упаковку

Чинні державні правила упаковки готової продукції в Україні

Коробка чотириклапанна для пакування Як ви напевно добре знаєте, в нашій країні діють певні норми та стандарти щодо вантажної, споживчої, виробничої та будь-якої іншої упаковки різних груп товарів та вантажів. При цьому часто споживачі здійснюють підбір пакувальних матеріалів цілком і повністю виходячи зі своїх вимог і переваг. Тобто, практично без огляду на чинні вимоги державного регулятора. Це відбувається з тієї причини, що чинні державні стандарти щодо вибору пакувальних матеріалів та здійснення упаковки того чи іншого типу готової продукції не є суворими. Плюс реалії ринку пакувальних матеріалів, ціна на упаковку в Україні, особливості транспортування та зберігання тих чи інших товарів та вантажів не враховуються чинними державними нормами. Простими словами: за багатьма параметрами діючі в Україні ДСТУ та ДСТУ щодо вибору пакувальних матеріалів та безпосереднього здійснення пакування товарів та вантажів у ці самі матеріали просто відірвані від реальності. В результаті виходить, що безліч операцій з упаковки в тару і подальшого транспортування товарів і вантажів в Україні здійснюється вкрай неякісно. Об'єктивно кажучи, проблема невідповідності рекомендацій ГОСТів та реального вибору пакувальних матеріалів сьогодні є дуже гострою, але й вирішити її цілком собі можна. Потрібно добре лише добре розуміти суть питання та вибирати найкращі пакувальні матеріали для конкретно ваших завдань та ситуацій. Тим більше що ринок упаковки в Україні своєю різноманітністю цілком сприяє цьому.

Отже, із чого почати? Для початку кожному виробнику готової продукції, що використовує пакувальні матеріали з тією чи іншою метою, слід розуміти, що вони несуть пряму відповідальність за якість, цілісність, збереження властивостей і стандартів своєї продукції перед споживачем і перед державою. Отже, прямий обов'язок будь-якого виробника готової продукції забезпечити виконання всіх цих вимог до моменту продажу продукції. Зробити це найпростіше, якщо виконувати вимоги до пакування та маркування різних видів продукції, які встановлені постановами та нормативними актами України. В цьому випадку це ДСТУ 4260:2003 «ТАРА І ПАКОВАННЯ СПОЖИТКОВІ МАРКОВАННЯ. Загальні вимоги», а також міждержавний стандарт ГОСТ 17527-2014 (ІSO 21067:2007). Цей стандарт розроблений з урахуванням положень міжнародних стандартів і, по суті, є системою управління експлуатацією тари та упаковки, а також відходами після їх використання. Така система управління також передбачає спрощення збору, багаторазового використання, а також переробку пакувальних матеріалів , включаючи їхню рециркуляцію. Зазначене в документі маркування пакувальних матеріалів, у свою чергу, дозволяє ідентифікувати та класифікувати споживчу тару та упаковку з урахуванням характеру пакувальних матеріалів, способу їх виробництва, особливостей технологічного процесу їх випуску, а також їх призначення та реальної сфери використання. Крім того, вона дозволяє чітко визначити шляхи та способи подальшого використання пакувальних матеріалів як сировину для вторинної переробки. У результаті державна стандартизація та маркування дозволяють чітко регламентувати норми та положення повного циклу упаковкообігу для кожного конкретного виробника готової продукції, аж до моменту утилізації пакувальних матеріалів .

В принципі ці документи дуже корисні для ознайомлення і виробникам упаковки, і її споживачам. Причому, орієнтованих і на внутрішній ринок України, і на експорт у країни ЄС та інші. Так, наприклад, технічні вимоги до паперової, картонної, гофрокартонної або полімерної упаковки визначаються умовами транспортування та зберігання у такій упаковці готової продукції або товарів на продаж, їх призначенням, властивостями та специфікацією. Отже, які положення у чинних нормативних документах найцікавіші та важливіші:

  1. Тара та упаковка для готової продукції повинна відповідати загальним стандартам щодо технологічності, зручності конструкції, уніфікації. Не створювати труднощів при зберіганні, складуванні та транспортуванні.
  2. Упаковка для готової продукції повинна забезпечувати цілісність вкладеного всередину незалежно від його виду, типу та кількості.
  3. Упаковка для готової продукції повинна підходить за розмірами та формою вкладених товарів, або забезпечувати щільне прилягання (наприклад, вакуумне пакування).
  4. Упаковка для готової продукції має забезпечувати захист товарів від статичних та механічних пошкоджень. Наприклад, правила ДСТУ не допускають розміщення крихких предметів у надто вільних коробках з гофрокартону, у твердій дерев'яній тарі без прокладок, що амортизують, тощо.
  5. Упаковка для готової продукції рідкої консистенції, ароматичної та косметичної продукції, лікарських товарів та засобів особистої гігієни має бути герметичною.
  6. Якщо товар вимагає надходження всередину упаковки повітря, упаковка для готової продукції такого типу має бути перфорованою, або мати спеціальні вентиляційні отвори та/або ґрати.
  7. Тара та упаковка для товарів та готової продукції незалежно від свого виду та типу повинна відповідати встановленим санітарно-гігієнічним стандартам. Вона не повинна виділяти токсичних, шкідливих для організму речовин, бути надто крихкою.
  8. На зовнішній стороні упаковки для готової продукції завжди повинні бути вказані технічні, експлуатаційні дані продукції, назва бренду, логістичні умовності та дані виробника. Наприклад, саме з цією метою на картонні коробки з упакованої продукції наклеюють етикетки, мішки для будівельних сумішей маркують спеціальними символами, а на контейнери з товарами великого розміру приклеюють пакети доку-фікс.
  9. Упаковка для заморожених продуктів харчування, а також для транспортування або зберігання будь-яких інших товарів при низькій температурі повинна мати спеціальні властивості. Наприклад, картонні коробки для напівфабрикатів повинні мати морозостійкі властивості і хороший опір впливу вологи. Абсолютно неприйнятно, якщо упаковка змінюватиме свої властивості під впливом високої вологості або тріскатиметься від холоду.
  10. Упаковка крихкої продукції, що легко б'ється, повинна мати поглинати зовнішні і внутрішні впливи на продукцію (амортизуючий ефект). Або містити допоміжні амортизаційні матеріали на зразок повітряно-бульбашкової плівки , двошарового гофрованого картону, деревного або паперового наповнювача у вигляді стружки , вовни, спіралек і т.п.
  11. Упаковка для готової продукції великої ваги має витримувати серйозні навантаження на розрив, а для рідин бути ще й герметичними.

Таким чином, будь-яка тара та упаковка для готової продукції, як і для товарів на продаж у принципі, покликана уберегти вміст від різних зовнішніх та внутрішніх впливів. А також запобігти несанкціонованому доступу до продукції до моменту її продажу, якщо йдеться про первинне транспортування партії товару із заводу-виробника до місця реалізації.

(продовження див тут і тут)

Залишіть свій коментар
Примітка: HTML розмітка не підтримується! Використовуйте звичайний текст.

Хіт продажу

Коробка картонна 220 х 220 х 230 мм, самозбірна

Коробка картонна 220 х 220 х 230 мм, самозбірна

Квадратна картонна коробка для всіх видів упаковки. Універсальна споживча гофротара із тришарового м..


Оптові ціни:

23.95грн з ПДВ: 23.95грн

Коробка картонна 185 х 110 х 37 мм, самозбірна

Коробка картонна 185 х 110 х 37 мм, самозбірна

Самозбірна коробка невеликого розміру для упаковки подарунків та сувенірів. Зокрема, коробочка ідеал..


Оптові ціни:

7.13грн з ПДВ: 7.13грн

Коробка картонна 240 х 170 х 50 мм, самозбірна

Коробка картонна 240 х 170 х 50 мм, самозбірна

Невелика поштова коробка самозбірної конструкції для посилок будь-якої української пошти. Доступна д..


Оптові ціни:

12.50грн з ПДВ: 12.50грн