Скотч-плівка: історія появи (частина 2)

початок див тут

Як з'явилася світ скотч-плівка? (продовження)

У вересні 2015 року клейкій стрічці, відомої також як скотч-плівка прозора або кольоровий скотч, виповнилося 85 років. З першої частини статті ( перейти ), присвяченої історії виникнення цього пакувального матеріалу, ми дізналися, що в основі появи скотч-плівки лежить лейкопластир, винайдений німецьким ученим Оскаром Тропловицем у 1901 році, точніше його концепція - паперова (так-так, спочатку лейкопластир робився з паперу) стрічка з внутрішнім клейким полотном.


Саме цю концепцію використав у своїх працях американський винахідник Річард (Дік) Герлі Дрю, який явив світові клейку стрічку для технічного, а не медичного використання, відому на початку 21 століття як скотч-плівка.
А почалося все за одними даними у 1920-му році, за іншими - у 1923. Виразно точно сказати не вийде, бо різні архівні дані суперечать один одному, а живих свідків події вже не залишилося.
так чи інакше, в 1920 Річард Дрю влаштувався лабораторним техніком в американську компанію "Minnesota Mining and Manufacturing", яка сьогодні називається "ЗМ" ( //www.3m.com/). На той час ця організація активно займалася розробкою та виробництвом наждакового паперу. Також у сферу інтересів компанії "3М" входили дослідження в галузі водонепроникних поверхонь та експерименти з целофаном.


Наприкінці 1920 року керівництво компанії доручило своєму лаборанту зайнятися оцінкою та тестуванням новітньої моделі наждакового паперу "Wetordry" у магазинах та автомобільних майстернях американського штату Міннесоти. Чим Річард Герлі Дрю і зайнявся.
Під час випробувань зразка однієї з моделей наждакового паперу в автомайстерні американського міста Сент-Пол, штат Міннесота, молодий чоловік зацікавився роботою місцевих малярів. Як виявилося, модне в ті роки фарбування автомобіля у два кольори – справа досить трудомістка і не завжди буває без гріхів. А рівну лінію поділу двох кольорів могли зробити лише дуже досвідчені і професійно підготовлені майстри-маляри. Автоматизувати ж такий процес навіть неможливо. Спеціальні стрічки, які могли б послужити розмежувачем при фарбуванні, звичайно, існували, але при цьому клей у них використовувався невідповідний - при використанні такої стрічки на поверхні машини залишалися помітні сліди, а іноді фарба могла відпадати цілими шматками. Річард Дрю вирішив вигадати, як чітко розмежувати два кольори між собою під час фарбування автомобіля. І буквально через кілька років на світ з'явився перший зразок удосконаленої клейкої стрічки для фарбування автомобілів. Вона відмінно приклеювалася до різних поверхонь і легко знімалася вручну, не залишаючи при цьому жодних слідів на поверхні машини.

Чому клейку стрічку називають "скотч"?

Однак появі світ клейкої стрічки для фарбування автомобілів передував інший винахід, завдяки якому клейка стрічка згодом отримала назву " скотч ".
У ході розробки нової клейкої стрічки для автомобілів першим винаходом – прототипом – стала нова малярна стрічка, на яку з метою економії клей був нанесений двома однаково рівними смугами по краях. Для створення першої моделі такої стрічки знадобилося три роки активних досліджень, але результат виявився більш ніж переконливим. Как появилась скотч-пленка?
В 1925 Річард Дрю прийшов з експериментальним зразком нової клейкої паперової стрічки шириною п'ять сантиметрів в автомайстерню. Маляр, який проводив фарбування автомобіля за допомогою нової моделі клейкої стрічки, відразу ж звернув увагу, що новинка коробиться і тримається на поверхні автомобіля не найкращим чином. Трохи пізніше стало зрозуміло, що причиною цього стало те, що клей був нанесений тільки по краях стрічки. Маляр повернув стрічку виробникам. І тут є дві версії розвитку подій, якій з них вірити - вирішувати вам.

Легенда №1

У першому випадку відправка клейкої стрічки назад виробника супроводжувалася наступними коментарями маляра: "Заберіть цю стрічку назад і відправте її своєму начальству в Шотландію! Нехай зроблять її більш клейкою!" Звичайно, ніякого начальства в Шотландії у Річарда Дрю не було. Але слово "Шотландія, або Scoth" сподобалося керівництву компанії, і з того часу клейка стрічка називається саме так.

Легенда №2

Друга версія тих подій замовчує слова маляра і рішення керівництва компанії "Minnesota Mining and Manufacturing". Згідно з цією версією, назва "scotch" до нової клейкої стрічки прикріпилася в народі - перші покупці-користувачі нашої клейкої стрічки стали називати її саме так через поширені в 20-ті - 30-ті роки легенд про шотландську скупість.

Як би там не було, малярський скотч виявився досить вдалою ідеєю і було запущено серійне виробництво.


Однак, як би це не було дивно, вирішальну роль в успіху нової клейкої стрічки зіграла Велика Депресія, яка мучила жителів США цілих десять років - з 1929 по 1939 рік. Тоді люди по всій країні намагалися заощаджувати буквально на всьому, тому рідко купували щось нове, а намагалися максимально довго використовувати вже існуюче. Ремонт різного роду став більш ніж актуальним. Завдяки цьому нещодавно винайдена модель клейкої стрічки прозорого кольору і стала популярною - вона для ремонту підходила просто ідеально і коштувала досить дешево.
Кількість продажів збільшилася в сотні і тисячі разів, а доходи компанії Minnesota Mining and Manufacturing пішли не просто вгору - вони буквально злетіли. У результаті "Minnesota Mining and Manufacturing" змогла вийти на дивовижну за мірками Великої Депресії прибутковість, і завдяки Річарду Дрю.

На цьому наш екскурс в історію добігає кінця. У майбутніх статтях ми ще поговоримо про скотч-плівку в Україні та світі, розглянемо її різновиди та особливості, а також спробуємо оцінити рівень популярності та затребуваності сьогодні.

Залишіть свій коментар
Примітка: HTML розмітка не підтримується! Використовуйте звичайний текст.

Хіт продажу

Коробка картонна 220 х 220 х 230 мм, самозбірна

Коробка картонна 220 х 220 х 230 мм, самозбірна

Квадратна картонна коробка для всіх видів упаковки. Універсальна споживча гофротара із тришарового м..


Оптові ціни:

23.95грн з ПДВ: 23.95грн

Коробка картонна 185 х 110 х 37 мм, самозбірна

Коробка картонна 185 х 110 х 37 мм, самозбірна

Самозбірна коробка невеликого розміру для упаковки подарунків та сувенірів. Зокрема, коробочка ідеал..


Оптові ціни:

7.13грн з ПДВ: 7.13грн

Коробка картонна 240 х 170 х 50 мм, самозбірна

Коробка картонна 240 х 170 х 50 мм, самозбірна

Невелика поштова коробка самозбірної конструкції для посилок будь-якої української пошти. Доступна д..


Оптові ціни:

12.50грн з ПДВ: 12.50грн